Όλες οι ρυθμίσεις δανείων και καρτών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις • Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη • Ρυθμίσεις βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα - Αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών • Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς • Ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων - Εξωδικαστικός συμβιβασμός • Αναλαμβάνουμε αιτήσεις επαναπροσδιορισμού των υποθέσεων του Νόμου Κατσέλη • Εξειδικευμένοι οικονομολόγοι και νομικοί • Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210.3300078 - 2155509237 - 210.3300660 και 6945976642.

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Τι θα προβλέπει το σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση χρεών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας μίας επιχείρησης για να υπαχθεί στον εξωδικαστικό μηχανισμό και η χρονική ισχύς του νέου νόμου είναι ακόμη θέμα διαβούλευσης του υπουργείου Οικονομίας με τις εργοδοτικές οργανώσεις, ενώ το νέο σχέδιο νόμου για τον «Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Χρεών Επιχειρήσεων και Ελεύθερων Επαγγελματιών» θα συζητηθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες και με τους θεσμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, στην τεχνική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στα γραφεία του υπουργείου Οικονομίας μεταξύ εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων (ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΒ & ΣΕΤΕ) και στελεχών του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και λοιπών συναρμόδιων υπουργείων, αναφορικά με τον υπό διαβούλευση Εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης χρεών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών το υπουργείο «άνοιξε τα χαρτιά του».

Αν και ακόμη δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα το σχετικό προσχέδιο, η συνάντηση επικεντρώθηκε στην ενημέρωση των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων για τα κύρια χαρακτηριστικά του προωθούμενου μηχανισμού και την παράλληλη ανταλλαγή θέσεων και προτάσεων για τον εμπλουτισμό του υπό επεξεργασία κειμένου.

Κατέστη σαφές πως η φιλοσοφία του νέου μηχανισμού θα είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη του «Ν. Δένδια», ενώ τονίστηκε πως η ισχύς του θα είναι συγκεκριμένης/περιορισμένης, αλλά, μέχρι στιγμής, αδιευκρίνιστης διάρκειας. Παράλληλα, υπήρξε η διαβεβαίωση πως η ρύθμιση των χρεών των επιχειρήσεων θα γίνει με βάση την υφιστάμενη εικόνα της επιχείρησης, ενώ τα κριτήρια επιλεξιμότητας, αν και ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί, αποσκοπούν στη διευκόλυνση της ένταξης, όσο το δυνατόν, περισσότερων ενδιαφερομένων που θα πληρούν, όμως, κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα.

Τα αυτοματοποιημένα κριτήρια είναι μία επιλογή του επιχειρηματία, την οποία, όμως, μπορεί να παρακάμψει και να αποφασίσει να υποβάλει ένα τεκμηριωμένο Business Plan, στο οποίο θα περιλαμβάνονται αρκετά ποιοτικά χαρακτηριστικά που καταδεικνύουν τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Στην ίδια λύση μπορεί να καταφύγει και όποιος επιτηδευματίας έχει υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση ένταξης στο μηχανισμό, η οποία, όμως, απορρίπτεται από το αρχικό «φιλτράρισμα» των αυτοματοποιημένων κριτηρίων. Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημανθεί το γεγονός πως, παρ' όλη την πρόθεση των ιθυνόντων για όσο το δυνατόν μαζικότερη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων επιχειρηματιών και δη των μικρομεσαίων, οι τελικές αποφάσεις και εγκρίσεις αναμένεται να ληφθούν από τους θεσμούς.

Λοιπές σημαντικές παράμετροι του υπό διαμόρφωση μηχανισμού:

- Στόχος του επικείμενου νομοσχεδίου είναι η διαμόρφωση ελαστικών κριτηρίων επιλεξιμότητας της επιχείρησης, έτσι ώστε να μην απαιτηθεί η σύνταξη και η υποβολή Business Plan, το οποίο, σε κάθε περίπτωση, θα αποτελέσει ένα επιπρόσθετο κόστος για τον επιτηδευματία.

- Τα κριτήρια επιλεξιμότητας θα διαφοροποιούνται αναλόγως του τζίρου και των χρεών της επιχείρησης (ατομικές επιχειρήσεις, τήρηση απλογραφικών και διπλογραφικών βιβλίων).

- Ο οριζόμενος διαμεσολαβητής θα έχει καθήκοντα συντονισμού των μερών (πιστωτές και οφειλέτης).

- Η δικαστική επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ των πιστωτών της επιχείρησης συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

- Τα επικρατέστερα κριτήρια επιλεξιμότητας θα περιλαμβάνουν, κατά κύριο, λόγω μεταβλητές/δείκτες που θα έχουν συνάφεια με την κερδοφορία της επιχείρησης (κέρδη EBITDA), την αναλογία των συνολικών υποχρεώσεων προς τον τζίρο της επιχείρησης, την καθαρή θέση της, το συσχετισμό των μεικτών κερδών με τον τζίρο, κ.ά.

- Ο προσδιορισμός των συνολικών χρεών θα γίνεται από τον επιχειρηματία, ενώ θα μπορεί να μην προβαίνει στη ρύθμιση μέρους αυτών σε περίπτωση που δεν το επιθυμεί.

- Από τη στιγμή που ο επιτηδευματίας θα υποβάλλει αίτηση υπαγωγής στο μηχανισμό, καταργείται αυτόματα οποιοδήποτε τραπεζικό απόρρητο και πραγματοποιούνται εξονυχιστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

- Δεν μπορούν να ενταχθούν στο μηχανισμό, όσοι επιχειρηματίες έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για φοροδιαφυγή (απόκρυψη εισοδημάτων), εξαιρουμένων, όμως, εκείνων που, ενώ έχουν δηλώσει τα εισοδήματά τους, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

- Μεταξύ των διαθέσιμων λύσεων περιλαμβάνεται η επιμήκυνση της αποπληρωμής οφειλών και το «πάγωμά» τους, ενώ το «κούρεμα» της οφειλής αποτελεί ύστατη λύση.

- Οφειλές προς το Δημόσιο, όπως εκείνες του ΦΠΑ και ΦΜΥ (παρακρατούμενοι φόροι), αν και υπόκεινται σε ρύθμιση δεν προβλέπεται το «κούρεμά» τους.

- Σε περίπτωση κακόπιστου πιστωτή, ο οποίος έχει ωφέλεια από τη ρευστοποίηση της περιουσίας του υπόχρεου, το εργαλείο του Εξωδικαστικού Μηχανισμού δεν μπορεί να προσφέρει λύση.

- Για τις μεγάλες επιχειρήσεις θα ορίζεται ανεξάρτητος εκτιμητής.



Financial & Law:
Έχετε τραπεζικές οφειλές; Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να μάθετε πώς μπορείτε να τις ρυθμίσετε αποτελεσματικά με τη βοήθεια των έμπειρων χρηματοοικονομικών και νομικών μας συμβούλων!
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642