Όλες οι ρυθμίσεις δανείων και καρτών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις • Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη • Ρυθμίσεις βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα - Αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών • Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς • Ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων - Εξωδικαστικός συμβιβασμός • Αναλαμβάνουμε αιτήσεις επαναπροσδιορισμού των υποθέσεων του Νόμου Κατσέλη • Εξειδικευμένοι οικονομολόγοι και νομικοί • Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210.3300078 - 2155509237 - 210.3300660 και 6945976642.

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

Πώς ρυθμίζονται τα «κόκκινα» δάνεια των επιχειρήσεων

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει γίνει πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση για την δυνατότητα των επιχειρήσεων να ρυθμίσουν τα «κόκκινα» δάνειά τους με την φημολογούμενη δημιουργία ενός νέου εξωδικαστικού μηχανισμού, που θα φέρνει στο τραπέζι οφειλέτες και πιστωτές με σκοπό την από κοινού εξεύρεση βιώσιμης λύσης μέσα από ιδιωτικές διαπραγματεύσεις (όχι δικαστική λύση), από την οποία προσδοκάται η ανάκτηση των οφειλών με την παροχή συγκεκριμένων διευκολύνσεων προς τους οφειλέτες.

Ο νέος αυτός μηχανισμός έρχεται σε συνέχεια του νόμου 4307/2014 (νόμος Δένδια), με τον οποίο παρουσιάζονται αρκετές ομοιότητες αλλά και ουσιώδεις διαφορές.

Με το παρόν άρθρο θα επιχειρήσουμε την δημιουργία ενός οδηγού για τον τρόπο ένταξης των επιχειρήσεων, παραθέτοντας τα θετικά και τα αρνητικά αυτής της διαδικασίας εξωδικαστικής επίλυσης, έχοντας ασφαλώς ως βάση, προγενέστερες νομοθετικές ρυθμίσεις και τον τρόπο που αυτές υλοποιήθηκαν στην πράξη κατά το παρελθόν.

Ο νόμος 4307/2014. Οι δυνατότητές του αλλά και τα αδύναμα σημεία του. Στο παρελθόν υπήρξε μια δυνατότητα υπαγωγής των επιχειρήσεων στο νόμο 4307/2014 (Νόμος Δένδια) υπό τις αυστηρές προϋποθέσεις του συγκεκριμένου νόμου.

Ειδικότερα ο συγκεκριμένος ως άνω νόμος προέβλεπε τις εξής δυνατότητες: Σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο υπάρχει δυνατότητα σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες να ρυθμίσουν τα κόκκινα επιχειρηματικά τους δάνεια, τα χρέη προς το δημόσιο και τα ταμεία (ΟΑΕΕ) ή ακόμη και να τα απομειώσουν με «κούρεμα» σε κεφάλαιο και τόκους ακολουθώντας κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις που ο ίδιος ο νόμος ορίζει.

Αρχικά ο ενδιαφερόμενος μπορεί να προβεί στην κατάθεση αίτησης υπαγωγής στο νόμο και αφού προσκομίσει μια σειρά δικαιολογητικών που απαιτεί ο νόμος (π.χ. Κατάσταση κινητής και ακίνητης, ΕΙ κλπ, πιστοποιητικά μη πτώχευσης κλπ, αποτύπωση υποχρεώσεων ανά φορέα κλπ), έχει την εξής δυνατότητα:

Α) Μπορεί να επιτύχει (εξωδικαστική ενέργεια-διαπραγματεύσεις- ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ) ρύθμιση ή κούρεμα με τη τράπεζα κατόπιν διαπραγματεύσεων. Η τράπεζα κατά το άρθρο 61 παρ. 4 παρέχει την αιτούμενη ρύθμιση ή / και διαγραφή κατά τη διακριτική της ευχέρεια, σύμφωνα με κριτήρια τα οποία επιλέγει για την αξιολόγηση της ικανότητας του αιτούμενου τη ρύθμιση ή/και διαγραφή να ανταπεξέλθει στις ρυθμισθείσες υποχρεώσεις.

Η βασική προϋπόθεση υπαγωγής σε αυτή τη διαδικασία ρύθμισης ή απομείωσης του χρέους είναι η επιχείρηση να είναι βιώσιμη μετά τη συγκεκριμένη διαδικασία, να έχει λάβει η επιχείρηση φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα έστω και μετά από ρύθμιση οφειλών σε πρόγραμμα δόσεων, να μην έχει καταδικαστεί για το αδίκημα της φοροδιαφυγής και να μην έχουν ενταχθεί στις πτωχευτικές ή προπτωχευτικές διαδικασίες εξυγίανσης.

Μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι υπάρχει δυνατότητα διαγραφής ακόμη και του 50% της οφειλής (κεφάλαιο και τόκοι) υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό χρέος είναι κάτω των 500.000 ευρώ και το υπόλοιπο της απαίτησης να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη (άρθρο 60 παρ. 2 περ. ζ υποπεριπτ. 2ii).

Επιπλέον, εφόσον επιτευχθεί απομείωση από τη πλευρά της τράπεζας ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να επιτύχει και επιπλέον απομειώσεις προς το δημόσιο και το ταμείο του έως και 20% επί των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων κατ’ άρθρο 61 παρ. 5 του νόμου.

Στην πράξη, η συγκεκριμένη ρύθμιση εφαρμόστηκε σε περιπτώσεις μετρημένες στα δάχτυλα ίσως του ενός χεριού, αφού ο κάθε ένας ενδιαφερόμενος ήταν μόνος του απέναντι στις τράπεζες, ενώ οι τράπεζες στις περισσότερες των περιπτώσεων ΔΕΝ απαντούσαν καθόλου στα συγκεκριμένα αιτήματα. Το βασικό αρνητικό σημείο αυής της περίπτωσης ήταν ότι οι τράπεζες από μόνες τους αποφάσιζαν εάν θα εντάξουν ή όχι κάποια επιχείρηση στο συγκεκριμένο νόμο.

Β) Μια εναλλακτική δυνατότητα (δικαστικής ενέργειας) είναι η επίτευξη συμφωνίας σε σχέδιο του εμπόρου με τους δανειστές του και η δικαστική επικύρωσή του με έκτακτη δικαστική διαδικασία από το Μονομελές Πρωτοδικείο (εκουσία διαδικασία) άρθρο 62 παρ. 6.

Το βασικό πλεονέκτημα αυτής της διαδικασίας είναι ότι εφόσον συμφωνήσει το 50,1% των δανειστών στο σχέδιο, η ρύθμιση αυτή αποκτά δεσμευτική ισχύ έναντι όλων των πιστωτών του εμπόρου. Στο 50,1% υπάρχουν κριτήρια συμμετοχής σύμφωνα με το άρθρο 62 παρ. 1. Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα είναι ότι από την κατάθεσης της αίτησης υπάρχει δυνατότητα προστασίας του οφειλέτη με προληπτικά μέτρα για συγκεκριμένο όμως χρονικό διάστημα.

Η συμφωνία ρύθμισης δύναται να προβλέπει μέτρα για την αναδιάρθρωση του δανεισμού, όπως μείωση απαιτήσεων, παράταση του χρόνου αποπληρωμής αυτών, μετοχοποίηση των απαιτήσεων ή κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Προσοχή!!! Σε περίπτωση που εκδοθεί θετική απόφαση και η συμφωνία δεν τηρηθεί τότε όλες οι διαγραφές αναβιώνουν με όλους τους τόκους και τις προσαυξήσεις τους.

Γ) Μία τρίτη εναλλακτική δυνατότητα του ενδιαφερομένου είναι η αίτηση για υπαγωγή σε ειδικό καθεστώς έκτακτης ειδικής διαχείρισης. Η αίτηση υποβάλλεται από πιστωτή ή πιστωτές του οφειλέτη, στους οποίους περιλαμβάνεται τουλάχιστον μία τράπεζα, οι οποίοι εκπροσωπούν τουλάχιστον το 40% του συνόλου των απαιτήσεων σε βάρος του οφειλέτη.

Η αίτηση κατατίθεται στο αρμόδιο Μονομελές Πρωτοδικείο και έχει ως προϋπόθεση του παραδεκτού της συζήτησής της, την κατάθεση δήλωσης αποδοχής εκ των προτέρων του διαχειριστή που θα οριστεί, ο οποίος θα δηλώνει ανέκκλητα ότι θα διεκπεραιώσει το έργο της διαχείρισης (άρθρο 68 παρ. 5).

Βασική προτεραιότητα αυτής της επιλογής είναι ότι ο διαχειριστής αναλαμβάνει τη διοίκηση της επιχείρησης, κάνει απογραφή του ενεργητικού της και αμελλητί διενεργεί δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση του συνόλου του ενεργητικού της – υπό ειδική διαχείριση – επιχείρησης (άρθρο 73) ή φροντίζει για τη μεταβίβαση της περιουσίας της σε πιθανούς αγοραστές (άρθρο 75).

Πλεονέκτημα αυτής της διαδικασίας είναι ότι με την αποδοχή της αίτησης για ειδικό διαχειριστή αναστέλλονται όλες οι ατομικές διώξεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας αυτοδίκαια.

Σε περίπτωση όμως που δεν ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία μεταβίβασης τουλάχιστον του 90% του συνόλου του ενεργητικού της εταιρίας (ως λογιστική αξία) εντός της προθεσμίας του νόμου τότε η διαδικασία θεωρείται ότι έχει λήξει και ο ειδικός διαχειριστής υποχρεούται να υποβάλει αίτηση πτώχευσης της επιχείρησης, με τις ατομικές διώξεις να εξακολουθούν να είναι σε ισχύ.

Βασικό μειονέκτημα αυτής της διαδικασίας είναι το ιδιαίτερα μεγάλο κόστος ένταξης, η πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία των δικαστηρίων, το ιδιαίτερα δυσχερές της ρευστοποίησης της περιουσίας (βλ. πτωχεύσεις και επαναλαμβανόμενοι άγονοι πλειστηριασμοί) και η απώλεια της διοίκησης της επιχείρησης.

Ο νέος εξωδικαστικός μηχανισμός και οι φιλοδοξίες του. Οι ομοιότητες και οι διαφορές με τις προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις. Τα μειονεκτήματα με την θεσμοθέτησή του.

Ο νέος και πολυδιαφημισμένος εξωδικαστικός μηχανισμός δεν είναι τίποτε άλλο από την δυνατότητα των επιχειρήσεων να ρυθμίσουν εκ νέου τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, πλην όμως από τα όσα έχουν δει το φώς της δημοσιότητας, δεν θα καταφέρουμε να προσπεράσουμε τις δυστοκίες των προηγούμενων νομοθετικών ρυθμίσεων που οδήγησαν σε ναυάγιο τις όποιες προσπάθειες βιωσιμότητας των επιχειρήσεων.

Το βασικό μειονέκτημα ήδη του νέου αυτού μηχανισμού είναι ότι - όπως όλα δείχνουν – θα αποκλείσει από την ένταξη τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις με τζίρο έως 50.000 ευρώ, οι οποίοι όμως με τη πάροδο των ετών της μεγάλης οικονομικής κρίσης συσσώρευσαν αρκετά χρέη.

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα μεταξύ των 2 αυτών συστημάτων υπάρχουν πάρα πολλές ομοιότητες αλλά και ουσιώδεις διαφορές. Ο νέος εξωδικαστικός μηχανισμός φαίνεται να έχει τις εξής δυνατότητες:

Ομοιότητες

- Τα κριτήρια επιλεξιμότητας των επιχειρήσεων θα είναι αυτοματοποιημένα και θα απαιτείται η ύπαρξη σχεδίου αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης.

- Τα δικαιολογητικά της ένταξης θα είναι τα ίδια με τις προγενέστερες διατάξεις

- Με την κατάθεση της αίτησης ο οφειλέτης παλαιότερα συναινούσε εγγράφως σε άρση απορρήτων και αποδοχή ελέγχων από τους αρμόδιους φορείς, ενώ με το νέο μηχανισμό αυτό θα προβλέπεται εξ υπαρχής με την αίτηση ένταξης.

- Θα εξαιρούνται της ένταξης στο νέο μηχανισμό όσοι έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για φοροδιαφυγή και μια σειρά ποινικών αδικημάτων.

- Οι επιλογές στη διαπραγμάτευση θα είναι επιμήκυνση, ρύθμιση με ευνοϊκά επιτόκια πάγωμα οφειλών και ως έσχατη λύση η απομείωση του χρέους.

Διαφορές

- Στο νέο εξωδικαστικό μηχανισμό θα ορίζεται διαπιστευμένος διαμεσολαβητής, υπό τον συντονισμό και την επίβλεψη του οποίου θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για τη διευθέτηση του ζητήματος. Σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς ο οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα να διαπραγματεύεται παρουσία τρίτου προσώπου (διαμεσολαβητή) απευθείας με τους πιστωτές του, ενώ στο παρελθόν κατέθετε απλώς μια αίτηση, η οποία αξιολογούνταν από τους πιστωτές χωρίς δυνατότητα διαπραγμάτευσης και χωρίς την υποχρέωση απάντησης από τη πλευρά των πιστωτών.

Σε αυτή τη διαδικασία ο διαμεσολαβητής θα επιχειρήσει να βοηθήσει τις 2 πλευρές να βρουν την καλύτερη δυνατή λύση για αμφότερους, ενώ σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης θα γίνεται γνωστό στους ενδιαφερόμενους εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος διάρκειας των διαπραγματεύσεων. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Ο διαμεσολαβητής δεν επιβάλλει ούτε προτείνει λύσεις, αλλά συντονίζει τις διαπραγματεύσεις βοηθώντας τα μέρη να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή λύση, η οποία θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες τους και όχι στις αμετακίνητες θέσεις τους.

- Στο νέο εξωδικαστικό μηχανισμό θα επιτυγχάνεται συμφωνία με διαπραγματεύσεις εφόσον το 60% των πιστωτών συμφωνούν σε λύση. Η επιτυχία αυτή θα κατατίθεται από τον διαμεσολαβητή στο δικαστήριο και απλώς θα επικυρώνεται δικαστικά, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου η τράπεζες είχαν την διακριτική ευχέρεια να κάνουν δεκτή μια αίτηση, ενώ σε περίπτωση που οι οφειλέτες ήθελαν να επιτύχουν δικαστική συμφωνία έπρεπε να απευθυνθούν στο αρμόδιο δικαστήριο και ταυτόχρονα να έχουν ήδη επιτύχει μια συμφωνία μόνοι τους με το 50,1% των πιστωτών.

- Θα υπάρχει ελεύθερη διαπραγμάτευση και κατάληξη στη τελική συμφωνία, ενώ μέχρι τώρα η τράπεζα αποφάσιζε μονομερώς και δυνητικώς το εάν και το ποια ρύθμιση θα εφαρμοζόταν στην εκάστοτε επιχείρηση.

- Στο συγκεκριμένο μηχανισμό θα υπάρχει ελεύθερα η δυνατότητα του οφειλέτη να επιλέξει ποια από τα χρέη του θα εντάξει στη ρύθμιση, ενώ θα μπορεί να μην προβεί σε ρύθμιση μέρους αυτών εφόσον το επιθυμεί. Βέβαια ποιος δεν θα ήθελε να εντάξει όλες τις οφειλές προκειμένου αυτές να τύχουν συνολικής ρύθμισης. Ας μην ξεχνάμε ότι κάποιος μπορεί να έχει ήδη πετύχει μια ευνοϊκή ρύθμιση ή συμφωνία διευθέτησης οφειλής, η απένταξη της οποίας να μην εξυπηρετεί το σκοπό της νέας ρύθμισης. Ωστόσο, αυτή η επιλογή έχει και τις αντίστοιχες «θολές» προεκτάσεις που δεν έχουν διευκρινιστεί πως θα λειτουργήσουν στη πράξη. Με άλλα λόγια δεν έχει διευκρινιστεί εάν για το προσδιορισμό του ύψους της συμφωνίας του 60% των πιστωτών θα αφορούν μόνο τις οφειλές που θα έχει εντάξει στο νέο μηχανισμό ο οφειλέτης ή του συνόλου των οφειλών του είτε βρίσκονται σε ρύθμιση είτε όχι. Επίσης μένει αδιευκρίνιστο ποια θα είναι η στάση των επιλέξιμων από τον οφειλέτη πιστωτών σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν έχει επιτύχει συμφωνία με τους μη επιλέξιμους πιστωτές. Με απλά λόγια, πως θα συμφωνήσει σε ρύθμιση ένας επιλέξιμος πιστωτής εάν γνωρίζει ότι ο οφειλέτης δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στη ρύθμιση και τη συμφωνία, επειδή δεν θα καταφέρει να υποστηρίξει το βάρος των οφειλών με τους μη επιλέξιμους πιστωτές. Η λογική λέει ότι θα δεσμεύονται μόνο όσοι συμμετέχουν στη διαδικασία.

- Η ουσιαστική διαφορά αφορά τις οφειλές προς το Δημόσιο. Ο προγενέστερος μηχανισμός προέβλεπε ότι εφόσον επιτευχθεί εξωδικαστική συμφωνία με την τράπεζα υπήρχε δυνατότητα «κουρέματος» 20% στους τόκους και τις προσαυξήσεις των χρεών προς το δημόσιο. Στην προκειμένη περίπτωση αφήνεται να εννοηθεί ότι θα υπάρξει δυνατότητα «κουρέματος» και στο κεφάλαιο των χρεών προς το δημόσιο (πλην των παρακρατούμενων ΦΠΑ και ΦΜΥ), κάτι για το οποίο διατηρώ έντονες επιφυλάξεις, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα ποσά έχουν συμπεριληφθεί στους προϋπολογισμούς του δημοσίου και θα πρέπει να εγγραφούν αντίστοιχες ζημιές, ενώ θα πρέπει να προβλεφθούν αντίστοιχα μέτρα (περικοπές ή νέοι φόροι) για την κάλυψη της διαφοράς.

- Στο νέο μηχανισμό φέρεται να εισάγεται μία έννοια του κακόπιστου πιστωτή, ο οποίος προσδοκά όφελος από ενδεχόμενη ρευστοποίηση της περιουσίας του οφειλέτη. Η ρύθμιση αυτή ίσως εισάγεται μετά την επαναλαμβανόμενη συζήτηση για τη διαχείριση των δανείων από εγχώρια ή ξένα funds και κατά πόσο αυτά επιθυμούν ουσιαστική λύση του προβλήματος ή ρευστοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων σε τιμές κόστους. Η έννοια αυτή πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί για να λειτουργήσει εν τοις πράγμασι ως εργαλείο υπέρ των οφειλετών, αλλιώς θα αποτελεί μια έννοια άνευ αντικειμένου.

- Στη νέα διαδικασία προβλέπεται νομική κάλυψη και ασυλία σε στελέχη που θα υπογράψουν αναδιαρθρώσεις προκειμένου να αποφύγουν ποινικές διώξεις για απιστία σε βάρος των επιχειρήσεων που διοικούν ή προς τους μετόχους της επιχείρησης.

- Για τις μεγάλες επιχειρήσεις προβλέπεται ο ορισμός ειδικού εκτιμητή, οι τεχνικές γνώσεις του οποίου θα διευκολύνουν τον διαμεσολαβητή προκειμένου να βοηθήσει με τη σειρά του τα μέρη, αλλά και τις ίδιες τις διαπραγματεύσεις ιδίως στο σκέλος των αριθμών και των μεγεθών ή της βιωσιμότητας και του πλάνου επιβίωσης της επιχείρησης. Κατά το παρελθόν δεν προβλεπόταν κάτι τέτοιο, ενώ πολλοί οφειλέτες ήδη ο ετοίμαζαν προαιρετικά το συγκεκριμένο πλάνο, προσλαμβάνοντας ειδικό οικονομοτέχνη – πραγματογνώμονα.

Τι πρέπει να συμπεριλαμβάνει ο νέος μηχανισμός προκειμένου να επιτευχθούν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για τις επιχειρήσεις

Προκειμένου να έχει αποτέλεσμα ένας τέτοιος μηχανισμός θα πρέπει ως βασικό κριτήριο και στόχευσή του να έχει την ευελιξία και τη «διάθεση» για επίλυση των προβλημάτων, διότι κατά το παρελθόν όλες οι προσπάθειες εγκλωβίστηκαν στη γραφειοκρατία, στη δυσλειτουργικότητα, αλλά και στην ανυπαρξία διάθεσης για επίλυση του προβλήματος υπό τους όρους των συγκεκριμένων νόμων.

Ο μηχανισμός θα είναι ευέλικτος εάν:

- Τα κριτήρια επιλεξιμότητας αφορούν άπαντες, δηλαδή και ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις, διότι υπό τέτοιες συνθήκες και μόνο θα ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με το ποιοι θέλουν πραγματικά να σώσουν τις επιχειρήσεις τους και το επάγγελμά τους και ποιοι όχι. Από την στιγμή της ένταξης και την έναρξη της διαπραγμάτευσης ο κάθε ένας πλέον είναι συμμέτοχος στη λύση ή τη μη λύση. Ο αποκλεισμός μέρους των επιτηδευματιών διαστρεβλώνει αμέσως τον ανταγωνισμό, αφού όσοι καταφέρουν να ενταχθούν, αμέσως θα παραγκωνίσουν αυτούς, που δεν μπόρεσαν να ενταχθούν(όχι από συνειδητή επιλογή τους) και έχουν συσσωρεύσει χρέη που δεν ρυθμίζονται.

- Μεγάλος μέρος της επιτυχίας του νέου μηχανισμού θα αποτελεί ο προσδιορισμός της ισχύος του νέου νόμου (χωρίς τη φαρσοκωμωδία των αλλεπάλληλων παρατάσεων), αλλά και η ένταξη των οφειλών από το 2008 και εντεύθεν. Ένα από τους λόγους που δεν πέτυχαν οι προηγούμενες ρυθμίσεις ήταν αφενός οι αλλεπάλληλες λήξεις του νόμου που παρατείνονταν τελευταία στιγμή, οπότε δεν υπήρχε κανένας προγραμματισμός από τις επιχειρήσεις και αφετέρου η ένταξη συγκεκριμένων οφειλών μιας συγκεκριμένης διαχειριστικής περιόδου, χωρίς καμία δυνατότητα επέκτασης και με ποινή αποκλεισμού από την ένταξη για χρέη διαφορετικών χρονικών περιόδων. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την για άνω των 2 ετών φημολογούμενη νέα ρύθμιση οφειλών επιχειρήσεων είχαν σαν αποτέλεσμα ο προγενέστερος μηχανισμός ρύθμισης οφειλών να αποτελεί απλώς και μόνο άσκηση επί χάρτου.

- Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις νέων επιχειρηματιών, οι οποίοι έχουν βρεθεί εγγυητές σε επιχειρηματικά δάνεια των γονέων τους και επιχειρούν να αναλάβουν τα ηνία της επιχείρησης με σκοπό την βιωσιμότητα και την ανάπτυξή τους.

- Εάν κάποια επιχείρηση δεν μπορέσει να ενταχθεί στα συγκεκριμένα κριτήρια, να μην αφήνεται στη τύχη της αλλά να προβλέπεται μια απλή και μη γραφειοκρατική διαδικασία ελεγχόμενης σε λειτουργία εκκαθάρισης, που θα διασφαλίσει το σκοπό και το πνεύμα του νέου μηχανισμού και θα αποφύγει τις δυσμενείς συνέπειες μιας πτώχευσης για τον οφειλέτη (σφράγιση, χρονοβόρα διαδικασία πτώχευσης, καταστροφή τυχόν μηχανημάτων ή εμπορευμάτων, άγονους και άσκοπους πλειστηριασμούς, ξεπούλημα με ζημιά κλπ.).

Ν. Σιαμάκης

Πηγή: liberal.gr



Financial & Law:
Έχετε τραπεζικές οφειλές; Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να μάθετε πώς μπορείτε να τις ρυθμίσετε αποτελεσματικά με τη βοήθεια των έμπειρων χρηματοοικονομικών και νομικών μας συμβούλων!
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642