Όλες οι ρυθμίσεις δανείων και καρτών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις • Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη • Ρυθμίσεις βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα - Αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών • Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς • Ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων - Εξωδικαστικός συμβιβασμός • Αναλαμβάνουμε αιτήσεις επαναπροσδιορισμού των υποθέσεων του Νόμου Κατσέλη • Εξειδικευμένοι οικονομολόγοι και νομικοί • Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210.3300078 - 2155509237 - 210.3300660 και 6945976642.

Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Εταιρείες Διαχείρισης: Τι πρέπει να κάνουν οι δανειολήπτες για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους

Ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις βιώσιμες ρυθμίσεις δανείων, ως τη μόνη επιλογή για να εξομαλυνθεί το πρόβλημα του ιδιωτικού μη εξυπηρετούμενου χρέους, δίνουν οι εταιρείες διαχείρισης μετά την αναβάθμιση των υποδομών, αλλά και των υποχρεώσεών τους με τον νόμο για τα δάνεια. Η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας επικοινωνίας της κάθε εταιρείας διαχείρισης με τους δανειολήπτες – πελάτες της, ωστόσο, δεν διασφαλίζει από μόνη της ότι θα αυξήσει τις ρυθμίσεις από τους servicers, αν οι δανειολήπτες δεν έχουν σπεύσει να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους. Και αν κάτι τέτοιο μοιάζει αυτονόητο, μόλις το 50% των δανειοληπτών έχουν επικαιροποιήσει τα στοιχεία τους, με αποτέλεσμα να παραμένουν «άγνωστοι» για τους servicers και να κινδυνεύουν με πλειστηριασμό.

Ο CEO της doValue Greece και αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια & Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ), Τάσος Πανούσης, μιλώντας στο 5ο συνέδριο NPL Greece της SmithNovak, κάλεσε τους δανειολήπτες να σπεύσουν να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους στις πλατφόρμες των servicers και τόνισε ότι στόχος και πρακτική των εταιρειών διαχείρισης είναι η αύξηση των ρυθμίσεων.

Όπως είπε, από τις συνολικές ανακτήσεις οφειλών, το 80% προέρχεται από ρυθμίσεις και συναινετικές λύσεις και μόνο ένα 20% αφορά σε ανακτήσεις από πλειστηριασμούς. «Βασικός στόχος μας είναι και παραμένει να προχωράμε σε βιώσιμες ρυθμίσεις γιατί μόνο μέσω αυτών θα εξομαλυνθεί το πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους για τη χώρα, την οικονομία και κυρίως για τους δανειολήπτες. Και μόνο με βιώσιμες λύσεις μπορεί να επανέλθει η οικονομική κανονικότητα. Δεν πρόκειται απλώς για ένα στόχο. Αποτελεί κοινή πρακτική και διέπει όλη τη λειτουργία μας. Μια ρύθμιση την οποία μπορεί να εξυπηρετεί ο οφειλέτης, αποκαθιστά μια υγιή σχέση και δημιουργεί μια σταθερή ροή εσόδων. Αντίθετα, η αναγκαστική εκτέλεση είναι χρονοβόρα και έχει υψηλά κόστη. Δεν είναι επωφελής για κανέναν σε σχέση με τη ρύθμιση», είπε ο κ. Πανούσης. Ως ενδεικτικό για την πρακτική των βιώσιμων ρυθμίσεων που ακολουθούν οι servicers, ο κ. Πανούσης είπε ότι σε κάθε ένα πλειστηριασμό που διενεργείται, αντιστοιχούν τουλάχιστον είκοσι επιτυχημένες ρυθμίσεις οφειλών.


Financial & Law:
Ρυθμίσεις οφειλών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις - Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς - Έμπειρο νομικό τμήμα.
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642
Εκδήλωση ενδιαφέροντος με υποβολή φόρμας

Υπενθυμίζεται ότι οι servicers στην Ελλάδα διαχειρίζονται δάνεια που ξεπερνούν τα 90 δισ. ευρώ και τα οποία αντιστοιχούν σε περισσότερους από 2,4 εκατομμύρια οφειλέτες. Τα τελευταία 5 χρόνια οι servicers έχουν ρυθμίσει δάνεια περίπου 40 δισ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν σε 800 χιλιάδες δανειολήπτες. Το 83% των δανείων που ρυθμίσθηκαν από τις εταιρείες διαχείρισης το 2023 περιλάμβαναν διαγραφή οφειλής. Μέσα στο 2024 εκτιμάται ότι οι ρυθμίσεις δανείων από τους servicers θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. ευρώ.

Ο κ. Πανούσης τόνισε ότι για να προχωρήσει μία ρύθμιση, απαιτείται η συνεργασία του δανειολήπτη. Συνεπώς είναι εξαιρετικά κρίσιμη η συμμετοχή του σε όποια συζήτηση διακανονισμού. «Είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι η επικοινωνία με τους δανειολήπτες δυσχεραίνεται εάν σκεφτούμε ότι μόλις το 50% αυτών έχουν επικαιροποιήσει τα στοιχεία τους στη βάση μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην είναι εφικτό να προχωρήσουν ρυθμίσεις στο 50% των δανειοληπτών που εμπεριέχονται στα χαρτοφυλάκιά μας, για τον λόγο ότι λόγω έλλειψης στοιχείων παραμένουν «άγνωστοι». Απαιτείται λοιπόν να κατανοήσουν οι δανειολήπτες τη σημασία επικαιροποίησης των προσωπικών στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία μαζί τους», τόνισε ο κ. Πανούσης.

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης είπε ότι στόχος των servicers είναι να συνδυάσουν τα μέτρα της Πολιτείας με τις δικές τους προσπάθειες για την ενίσχυση της διαφάνειας και της πληρέστερης ενημέρωσης των δανειοληπτών. Προς την κατεύθυνση αυτή, οι εταιρείες διαχείρισης συνεργάζονται στενά με την Πολιτεία και όλους τους αρμόδιους φορείς και έχουν θέσει σε λειτουργία σειρά εργαλείων που απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες οφειλετών οι οποίοι επιδιώκουν την ρύθμιση των οφειλών τους. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εφαρμογή των ηλεκτρονικών συστημάτων ενημέρωσης (πλατφόρμες) που δημιούργησαν και λειτουργούν οι servicers, παρέχοντας προσωποποιημένη και αναλυτική ενημέρωση προς τους οφειλέτες. Επιπλέον ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση του εξωδικαστικού μηχανισμού, συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη διαχείριση, τη διαφάνεια και τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους οφειλέτες.