Όλες οι ρυθμίσεις δανείων και καρτών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις • Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη • Ρυθμίσεις βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα - Αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών • Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς • Ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων - Εξωδικαστικός συμβιβασμός • Αναλαμβάνουμε αιτήσεις επαναπροσδιορισμού των υποθέσεων του Νόμου Κατσέλη • Εξειδικευμένοι οικονομολόγοι και νομικοί • Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210.3300078 - 2155509237 - 210.3300660 και 6945976642.

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

Πώς να αντιμετωπίσετε τα εμπόδια και τις παγίδες που στήνουν οι εισπρακτικές στους οφειλέτες

Οι εισπρακτικές εταιρείες, ή αλλιώς οι εταιρείες διαχείρισης χρεών (servicers), έχουν κατηγορηθεί επανειλημμένα από δανειολήπτες για τις αμφιλεγόμενες πρακτικές τους. Παρόλο που οι εταιρείες αυτές αναλαμβάνουν τη διαχείριση δανείων και οφειλών για λογαριασμό τραπεζών και άλλων πιστωτικών ιδρυμάτων, οι τρόποι με τους οποίους αλληλεπιδρούν με τους δανειολήπτες συχνά θεωρούνται αδιαφανείς και επιβαρυντικοί. Σύμφωνα με πρόσφατες καταγγελίες, υπάρχουν παγίδες που αυτές οι εταιρείες στήνουν στους οφειλέτες, κάνοντας τη διαδικασία ρύθμισης των χρεών δυσχερή και περίπλοκη.

Για να αντιμετωπίσουν οι δανειολήπτες τις αθέμιτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών, υπάρχουν ορισμένοι αποτελεσματικοί τρόποι και μέτρα που μπορούν να ακολουθήσουν. Παρά τις προκλήσεις, υπάρχουν στρατηγικές που μπορούν να προστατεύσουν τους οφειλέτες και να διευκολύνουν τη διαδικασία ρύθμισης των χρεών τους.

1. Σαφής επικοινωνία και απαίτηση εγγράφων αποδείξεων

Ένας βασικός τρόπος προστασίας είναι η απαίτηση γραπτής επικοινωνίας με την εισπρακτική εταιρεία. Οι οφειλέτες πρέπει να ζητούν όλες τις προσφορές, τις προτάσεις ρύθμισης, αλλά και τις συμφωνίες να αποτυπώνονται εγγράφως. Έτσι, εξασφαλίζεται ότι υπάρχουν αποδείξεις για όσα έχουν συμφωνηθεί και αποφεύγεται η παραπληροφόρηση ή η ασάφεια.

2. Συμβουλή από εξειδικευμένους δικηγόρους ή συμβούλους

Η λήψη συμβουλών από δικηγόρους εξειδικευμένους σε θέματα χρεών ή από ενώσεις καταναλωτών είναι εξαιρετικά σημαντική. Οι ειδικοί μπορούν να καθοδηγήσουν τους δανειολήπτες σε πολύπλοκες καταστάσεις, να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τις επιλογές τους και να τους προστατεύσουν από αθέμιτες απαιτήσεις. Επιπλέον, μπορούν να αναλάβουν τη διαπραγμάτευση των όρων ρύθμισης με την εισπρακτική εταιρεία.


Financial & Law:
Ρυθμίσεις οφειλών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις - Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς - Έμπειρο νομικό τμήμα.
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642
Εκδήλωση ενδιαφέροντος με υποβολή φόρμας

3. Χρήση του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης

Ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από δανειολήπτες για να διαπραγματευτούν με τις εταιρείες διαχείρισης χρεών μέσω μιας πιο οργανωμένης διαδικασίας. Πρόκειται για έναν μηχανισμό που μπορεί να προσφέρει καλύτερους όρους και να αποφύγει τη μονομερή επιβολή όρων από τις εισπρακτικές.

4. Καταγγελίες στις αρμόδιες αρχές

Οι δανειολήπτες μπορούν να καταγγέλλουν αθέμιτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών στις αρμόδιες αρχές, όπως την Τράπεζα της Ελλάδος, την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Οι φορείς αυτοί μπορούν να επιβάλουν κυρώσεις στις εταιρείες και να διασφαλίσουν τα δικαιώματα των οφειλετών.

5. Διαπραγμάτευση ρεαλιστικών όρων ρύθμισης

Κατά τη διαπραγμάτευση με τις εισπρακτικές, οι οφειλέτες πρέπει να επιμένουν σε ρεαλιστικούς όρους που ανταποκρίνονται στην πραγματική τους οικονομική κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι οι δανειολήπτες πρέπει να παρουσιάσουν τεκμηριωμένες αποδείξεις της οικονομικής τους δυνατότητας και να ζητήσουν ευέλικτες δόσεις που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν μακροπρόθεσμα.

6. Παρακολούθηση των αλλαγών στη νομοθεσία

Η συνεχής ενημέρωση για τις αλλαγές στη νομοθεσία που αφορούν τις εισπρακτικές εταιρείες και τις διαδικασίες ρύθμισης χρεών είναι κρίσιμη. Οι οφειλέτες μπορούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις μέσα από ενημερωτικά μέσα, νομικούς συμβούλους κλπ., για να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να τα διεκδικήσουν.

7. Αξιοποίηση της προστασίας από πλειστηριασμούς

Σε περιπτώσεις όπου κινδυνεύουν από πλειστηριασμό, οι οφειλέτες πρέπει να ενημερωθούν για τις δυνατότητες προστασίας μέσω νομικών διαδικασιών. Υπάρχουν μηχανισμοί που μπορούν να προστατεύσουν την κύρια κατοικία, ενώ οι οφειλέτες μπορούν να ζητήσουν δικαστική προστασία, εάν πληρούν τις προϋποθέσεις.

8. Διαφάνεια και απαιτήσεις για λογιστικούς ελέγχους

Οι οφειλέτες μπορούν να ζητήσουν πλήρη και λεπτομερή λογαριασμό της οφειλής τους, συμπεριλαμβανομένων των τόκων και των λοιπών χρεώσεων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να διαπιστώσουν αν οι τόκοι ή οι επιβαρύνσεις που τους έχουν επιβληθεί είναι ακριβείς ή υπερβολικοί.

9. Συμμετοχή σε προγράμματα κρατικής επιδότησης

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι δανειολήπτες μπορούν να επωφεληθούν από κρατικά προγράμματα επιδότησης ή στήριξης, τα οποία προσφέρουν βοήθεια σε ευάλωτες ομάδες. Αυτά τα προγράμματα μπορούν να βοηθήσουν στην αποπληρωμή μέρους της οφειλής ή να προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση από τις πιέσεις των εισπρακτικών.

Οι αθέμιτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά μέσω προσεκτικής στρατηγικής, νομικής προστασίας και συλλογικής δράσης. Με την κατάλληλη ενημέρωση, τις σωστές συμβουλές και τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους, οι δανειολήπτες μπορούν να εξασφαλίσουν δικαιότερους όρους ρύθμισης και να αποφύγουν τις υπερβολικές πιέσεις και αδικίες.