Όλες οι ρυθμίσεις δανείων και καρτών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις • Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη • Ρυθμίσεις βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα - Αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών • Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς • Ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων - Εξωδικαστικός συμβιβασμός • Αναλαμβάνουμε αιτήσεις επαναπροσδιορισμού των υποθέσεων του Νόμου Κατσέλη • Εξειδικευμένοι οικονομολόγοι και νομικοί • Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210.3300078 - 2155509237 - 210.3300660 και 6945976642.

Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

Δάνεια ή ρυθμίσεις οφειλών με πόιντ σύστεμ αξιολόγησης

Δάνεια ή ρυθμίσεις οφειλών σε τράπεζες ανάλογα με τη βαθμολογία (το σκορ) που θα συγκεντρώνει ο δανειολήπτης και θα αφορά στη φερεγγυότητά του, προβλέπει νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση και θα τεθεί σε διαβούλευση με τους θεσμούς τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους», το πλαίσιο επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και εισάγει και στην ελληνική πραγματικότητα τον θεσμό του «credit bureau», της Υπηρεσίας Πίστωσης και Πλούτου. Πρόκειται για φορέα ο οποίος αξιολογεί την πιστοληπτική ικανότητα ενός καταναλωτή ή μιας επιχείρησης και δίνοντάς του/της βαθμολογία τον/την κατατάσσει στο τι ύψος δανείου μπορεί να πάρει ή τι είδους ρύθμιση μπορεί να κάνει στην τράπεζα.

Η Υπηρεσία Πίστωσης και Πλούτου είχε συμφωνηθεί ανάμεσα στον υπουργό Γιώργο Σταθάκη και τους θεσμούς στο Μνημόνιο του περσινού Αυγούστου και τώρα οδεύει προς υλοποίηση, πιθανότατα με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, χωρίς να αποκλείεται ?ανάλογα με την πορεία των διαπραγματεύσεων? και στις αρχές του Σεπτεμβρίου, μαζί με τα υπόλοιπα θέματα της «ουράς» της πρώτης αξιολόγησης.

Ο θεσμός των γραφείων πίστωσης λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια σε χώρες της ΕΕ, όπως στην Αγγλία και την Ιρλανδία, αλλά και στις ΗΠΑ. Το μοντέλο που θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα και το διεκδίκησε η κυβέρνηση κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς περιλαμβάνει τη δημιουργία της Υπηρεσίας Πίστωσης και Πλούτου η οποία είτε θα λειτουργεί υπό τη σκέπη του Δημοσίου είτε ως ανεξάρτητη Αρχή.

Ψηφιακή πλατφόρμα
Μέσα από μια ψηφιακή πλατφόρμα η Υπηρεσία θα είναι συνδεδεμένη με την Εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες. Δεν θα έχει απευθείας πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα του φυσικού προσώπου ή του νομικού προσώπου (εταιρείας). Μέσα από ένα ειδικό λογισμικό, δίνοντας τα στοιχεία του οφειλέτη θα παράγεται ένα αποτέλεσμα βαθμολογίας. Θα τσεκάρεται για παράδειγμα το ύψος των χρεών προς την Εφορία και τις τράπεζες αλλά και η συμπεριφορά του, δηλαδή αν είναι συνεπής ή όχι στην αποπληρωμή των οφειλών, αν υπάγεται σε ρυθμίσεις ή αν έχει προβεί σε διακανονισμούς. Οπως επίσης θα ελέγχεται και η περιουσιακή κατάσταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ουσιαστικά η Εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και οι τράπεζες, βάσει ενός κανονισμού που θα έχει ετοιμάσει η Υπηρεσία Πίστωσης και Πλούτου, θα της δίνουν βαθμολογία της φερεγγυότητας του οφειλέτη. Στη συνέχεια η Υπηρεσία θα δίνει το σκορ στον ενδιαφερόμενο, προκειμένου εκείνος με τη σειρά του να διαπραγματεύεται με την τράπεζα το δάνειο που θέλει να λάβει ή τη ρύθμιση που θέλει να πετύχει. Εννοείται ότι όσο ψηλά είναι στην κλίμακα τόσο πιο εύκολη θα είναι η ικανοποίηση του αιτήματός του.

Η Υπηρεσία, όπως διευκρινίζουν στο «Εθνος» πηγές του υπουργείου Οικονομίας, δεν θα έχει καμία πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών, καθώς το μόνο που θα κάνει θα είναι να συγκεντρώνει τα σκορ.

Το ελληνικό credit bureau ήταν ένα από τα θέματα που είχε βάλει, όπως αναφέρουν πληροφορίες, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς η ίδια η κυβέρνηση, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτόν να πετύχει μια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση των δανειοληπτών. Με τον τρόπο αυτό οι συνεπείς θα έχουν ένα ισχυρό χαρτί στις συζητήσεις που κάνουν με τις τράπεζες είτε για την έκδοση ενός νέου δανείου είτε για τη ρύθμιση των οφειλών τους.

Επιπλέον, όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου στο «Εθνος», η Υπηρεσία Πίστωσης και Πλούτου δεν θα έχει τα χαρακτηριστικά του «Τειρεσία», δηλαδή μιας «μαύρης» λίστας οφειλετών. Θα λειτουργεί ως αξιολογητής και θα βαθμολογεί τους δανειολήπτες μέσα από ένα διαφανές σύστημα κριτηρίων.

Η μη χρήση των προσωπικών δεδομένων και η μη πρόσβαση σε αυτά ήταν ένα από τα θέματα στα «κόκκινα» δάνεια που κατάφερε να κερδίσει η κυβέρνηση στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές.


Financial & Law:
Έχετε τραπεζικές οφειλές; Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να μάθετε πώς μπορείτε να τις ρυθμίσετε αποτελεσματικά με τη βοήθεια των έμπειρων χρηματοοικονομικών και νομικών μας συμβούλων!

Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642