Όλες οι ρυθμίσεις δανείων και καρτών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις • Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη • Ρυθμίσεις βάσει του νέου Πτωχευτικού Κώδικα - Αίτηση για ένταξη στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών • Προστασία από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς • Ρυθμίσεις οφειλών επιχειρήσεων - Εξωδικαστικός συμβιβασμός • Αναλαμβάνουμε αιτήσεις επαναπροσδιορισμού των υποθέσεων του Νόμου Κατσέλη • Εξειδικευμένοι οικονομολόγοι και νομικοί • Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210.3300078 - 2155509237 - 210.3300660 και 6945976642.

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Eurobank: Κάλεσμα στους δανειολήπτες για την α’ κατοικία

«Πρόσκληση» σε περίπου 35.000 δανειολήπτες με ληξιπρόθεσμα δάνεια που μπορούν να ενταχθούν στον νέο νόμο για την προστασία της πρώτης κατοικίας τους, αναμένεται να απευθύνει το αμέσως επόμενο διάστημα η Eurobank.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο Θεόδωρος Καλαντώνης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank ο οποίος έχει και την ευθύνη διαχείρισης του χαρτοφυλακίου μη εξυπηρετούμενων δανείων της τράπεζας, «τις επόμενες ημέρες θα στείλουμε επιστολές στους δανειολήπτες που εμπίπτουν στα κριτήρια υπαγωγής του νέου νόμου, το συνολικό χρέος των οποίων ανέρχεται σε σχεδόν 2 δισ. ευρώ, με σκοπό την πληρέστερη δυνατή ενημέρωσή τους σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες που δίνει ο νέος νόμος.

Ήδη με την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εγκαινιάσαμε στις αρχές Ιουλίου ένα πιλοτικό πρόγραμμα ενημέρωσης των πελατών μας μέσω τηλεφωνικών μηνυμάτων και τώρα θα γίνει και η ενημέρωση όλων όσοι μπορούν να ενταχθούν στον νέο νόμο για την προστασία της κύριας κατοικίας τους».

Ο νέος Νόμος 4605 για την προστασία πρώτης κατοικίας από μη εξυπηρετούμενα δάνεια βρίσκεται σε πλήρη ωριμότητα υλοποίησης. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που δέχεται αιτήσεις δανειοληπτών, στους δύο μήνες λειτουργίας της, αριθμεί περισσότερους από 76.000 χρήστες, ενώ έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης 16.200 δανειολήπτες. Από τις υπό επεξεργασία αιτήσεις – και παρά τη θερινή περίοδο – 26 έχουν ολοκληρωθεί και έχουν διαβιβαστεί στις τράπεζες, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα οι τράπεζες έδωσαν τις δύο πρώτες προτάσεις ρύθμισης..

Ο κ. Καλαντώνης εξηγεί ότι ο Σεπτέμβριος είναι κρίσιμος μήνας για την επιτάχυνση της διαδικασίας τόσο σε ότι αφορά την υποβολή των αιτήσεων όσο και την πρόοδο των ρυθμίσεων. «Ο νόμος για την επιδότηση της δόσης είναι μια μοναδική ευκαιρία για όσους θέλουν πραγματικά μια οριστική λύση για το δάνειό τους», αναφέρει. «Για πρώτη φορά παράλληλα με την άφεση χρέους που θα παράσχουν τα πιστωτικά ιδρύματα, το κράτος θα επιδοτήσει μέρος της μηνιαίας δόσης, ώστε να είναι πιο εύκολη και πιο συμφέρουσα η αποπληρωμή του στεγαστικού δανείου. Το συμφέρον τους είναι να κινήσουν αμέσως τη διαδικασία, να μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, να ενημερωθούν και να κάνουν αίτηση μέχρι τέλος του έτους που λήγει η ισχύς του νόμου. Θα είναι κρίμα για όσους μπορούν να ενταχθούν στο νόμο για την επιδότηση δόσης να αμελήσουν και να χάσουν αυτή την ευκαιρία».


Financial & Law:
Ρυθμίσεις οφειλών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις - Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη - Υποβολή αίτησης - Εξωδικαστικές λύσεις - Έμπειρο νομικό τμήμα.
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642
Εκδήλωση ενδιαφέροντος με υποβολή φόρμας



Ερ. Είστε ικανοποιημένοι από την πορεία των αιτήσεων μέχρι τώρα; Δεδομένου ότι η διαδικασία ξεκίνησε στην καρδιά του καλοκαιριού, πιστεύετε ότι θα μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι να ολοκληρώσουν τη διαδικασία και οι τράπεζες να ανταποκριθούν;

Απ. Αν λάβουμε υπόψη μας, ότι η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ξεκίνησε την 1η Ιουλίου και μόνο στη Eurobank έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία αίτησης 3.500 δανειολήπτες, θεωρώ ότι είναι ένας ικανοποιητικός ρυθμός. Εκτιμώ πως ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σημαντικά από τον Σεπτέμβριο και μπορώ να διαβεβαιώσω ότι θα ανταποκριθούμε στο 100% των αιτήσεων που θα δεχθούμε σε πολύ σύντομο χρόνο. Επιπλέον η βελτίωση όσον αφορά τη μείωση της γραφειοκρατίας, όπως η απόφαση άρσης της υποχρέωσης προσκόμισης του πιστοποιητικού βαρών από τα υποθηκοφυλακεία κατά την αίτηση, που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο.

Ερ. Υπάρχουν δανειολήπτες, που ενώ είχαν αιτηθεί την ένταξή τους στον προηγούμενο νόμο Κατσέλη, ενδιαφέρονται να ενταχθούν στον νέο νόμο;

Απ. Ίσως δεν είναι γνωστό, όμως όλοι οι δανειολήπτες μπορούν να μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και να υποβάλουν αίτηση, ανεξάρτητα από τις προηγούμενες ενέργειές τους, εκτός από εκείνους που έχουν οριστική δικαστική απόφαση. Έχουν τη δυνατότητα, χωρίς να χάνουν κανένα δικαίωμα, να μπουν στην πλατφόρμα και να δουν την πρότασή μας. Μετά ας αποφασίσουν. Είμαι βέβαιος πως για όποιον θέλει ειλικρινά να βρει λύση, η λύση θα βρεθεί και θα είναι επωφελής. Εξαίρεση θα αποτελέσουν μόνο όσοι δεν θέλουν να βρουν λύση, όπως οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, καθώς ο στόχος τους είναι απλώς να μεταθέτουν το πρόβλημά τους, κερδίζοντας χρόνο. Γι’ αυτούς δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις ούτε μπορεί να συνεχίσει να είναι ανεκτή μια τέτοια κατάσταση.

Ερ. Αν ένας πελάτης έχει κι άλλα δάνεια που δεν έχουν εξασφάλιση πρώτη κατοικία, τι μπορεί να κάνει για να λύσει οριστικά το πρόβλημά του;

Απ. Ο νέος Νόμος δίνει τη δυνατότητα επίλυσης σε δάνεια στεγαστικά ή και επαγγελματικά/επιχειρηματικά που έχουν εξασφάλιση την κύρια κατοικία. Αν όμως ένας πελάτης έχει κι άλλα δάνεια χωρίς εξασφαλίσεις π.χ. καταναλωτικά ή από κάρτες και αποδεδειγμένα δεν μπορεί να ανταποκριθεί, μπορεί να έρθει στην τράπεζα και να δούμε συνολικά τα δάνειά του. Υπάρχουν περιπτώσεις που η τράπεζα αναγνωρίζοντας την αντικειμενική αδυναμία, εξετάζει τη δυνατότητα σημαντικής απομείωσης και αυτών των οφειλών. Στόχος μας είναι, να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να λύσουν οριστικά το πρόβλημά τους και να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους από δω και στο εξής.

Ερ. Παρά το γεγονός ότι έχουμε ήδη μπει στην ψηφιακή εποχή, εν τούτοις υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες στη χρήση των ψηφιακών μέσων και εργαλείων (πχ περιορισμένη εξοικείωση, άγνοια, ηλικία κλπ). Αυτό μπορεί να ισχύει και για τους χρήστες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Μπορούν οι τράπεζες να βοηθήσουν αυτούς τους ανθρώπους;

Απ. Το βασικό είναι να αποφασίσουν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία του νέου νόμου και να εξασφαλίσουν επιδότηση της δόσης τους στο πλαίσιο μιας οριστικής λύσης. Τα πρακτικά ζητήματα αντιμετωπίζονται. Αν χρειαστεί, θα βρούμε τρόπο να βοηθήσουμε τον πελάτη να ολοκληρώσει την αίτησή του. Δεν θα αφήσουμε κανέναν εκτός ρύθμισης επειδή δεν μπορεί να χειριστεί, για παράδειγμα, τη φόρμα στον υπολογιστή. Ο νέος νόμος έχει κόστος για το Δημόσιο που πληρώνει μέρος της δόσης των δανειοληπτών που θα ενταχθούν και κόστος για τις Τράπεζες εφόσον στην τελική πρόταση περιληφθεί, όπως θα συμβεί σε πολλές περιπτώσεις, μείωση της οφειλής. Ψηφίστηκε επειδή τόσο η Πολιτεία όσο και το τραπεζικό σύστημα αναγνωρίζουν πως η μακρόχρονη κρίση διαμόρφωσε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες για ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων που βρέθηκαν σε αντικειμενική οικονομική αδυναμία. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα υπάρχει πάντοτε σε ισχύ ένας νόμος προστασίας της πρώτης κατοικίας, όπως δεν υπάρχει πουθενά, ούτε καν σε χώρες που πέρασαν από μνημόνια. Ο νέος νόμος είναι η μεγάλη ευκαιρία των δανειοληπτών που θέλουν λύση. Τώρα είναι η ώρα να επωφεληθούν, όσοι πραγματικά και ειλικρινά επιδιώκουν να λύσουν το πρόβλημα των δανείων τους».